22ª Marxa del Terme 2019 (St. Fruitós)

El dia 27 de gener de 2019 el Centre Excursionista Posa’t en Marxa organitza la 22º edició de la Marxa al Terme, inici de la temporada de marxes populars de la Catalunya Central.

Es proposen tres possibles itineraris: la familiar de 12km, una mitjana de 22km i l’orientada als més esportistes, de 29km.

El recorregut que proposen ressegueix els límits del municpi per pistes bastant planes, degut a la gran quantitat de gent que hi acostuma a participar, motiu pel qual no hi ha cap tipus de problema per fer-lo amb bicicleta, ja sigui de Btt o gravel.

Al llarg de l’itinerari creuarem per diversos ponts, tots ells necessaris per evitar les carreteres amb molt de trànsit que rodegen i comuniquen Sant Fruitós (4 ponts per evitar l’autopista, 1 per creuar la C-16 i 2 petits túnels per passar amb seguretat la C-25)

És una ruta ideal per fer amb la familia o amics i poder anar xerrant.

Fitxa tècnica

Distància26km
Diferència altures274m ascens
260m descens
Tipus superfíciePista
Exigència tècnica / dificultatBaixa
Exigència físicaBaixa
Llocs per on passaMonestir de Sant Benet, Parc de l’Agulla, la Sèquia,
Torre de Claret, bosc d’Olzinelles, Sant Fruitós de Bages.
BicicletaCaminantCorrent
Índex IBP216797
Temps1h35m

Descripció de l’itinerari

La ruta proposada, sigui quina sigui la distància, és circular. En totes elles, es passa pel Monestir de Sant Benet de Bages, on s’arriba per pista i des d’on començo. Hi ha un bon parquing i és el lloc que em queda més proper venint de casa.

Bosc de les Costes

El recorregut no està marcat, tot i que sempre ens trobarem senyals de recorreguts propers: senyals de GR, o de Pr dels muniicpis del voltant (Volta al Terme de Manresa i de Santpedor). Cal anar en compte doncs, de no despistar-se i acabar fent un altre itinerari.

Del Monestir seguim en sentit horari primer seguint el curs del riu per pujar després a buscar el pas per creuar l’autopista i posteriorment cap al Guix.

Al parc de l’Agulla enfilarem per la Sèquia cap al Mas de Sant Iscle i posteriorment pel costat de l’Eix Transversal ens anirem acostant cap al Claret, a la sortida de Santpedor.

Al bosc d’Olzinelles ja agafarem la direcció cap a Sant Fruitós on arribarem després de creuar altre cop l’autospista per un pont.

Pel PR de Santpedor enllaçarem amb un altre tram de Sèquia fins a trobar un pas segur per creuar el nus que formen l’autopista, la C-25 i la C-16.

Barraca de vinya al costat del Llobregat

Des d’aquí tan sols ens quedarà fer una pujada fins al coll del Puig i deixar-nos caure tot contemplant les vistes de Montserrat al sud i de la vall del Llobregat a l’est.

Llocs d’interés

• Sant Iscle
  • Esglèsia de Sta Anna de Claret

Trams tècnics

No n’hi ha cap que es pugui considerar pròpiament tècnic. Tan sols alguns trams que cal fixar-s’hi si es volen fer sense baixar de la bicicleta o per evitar caure a la Sèquia (totalment desaconsellable per aquestes dates d’hivern)

• Pujada fins al Bosc de les Costes: Deixant la pista que va pel costat del Llobregat, l’itinerari s’enfila amunt i en el tram final, la pista és més dreta i trencada, amb algunes pedres.
  • La Sèquia: En els trams més concurreguts es passa bé però després de Santpedor (pels que fan la llarga) és més estreta i amb una rodera molt marcada. Cal seguir-la i no despistar-se si un no vol acabar moll.
  • Corriol del bosc d’Olzinelles: és un corriol molt bonic i fàcil. Pla i enmig d’arbres.