Petita volta al Cadí

“Petit” recorregut imaginat pel Raül Koala amb la idea de fer una ruta corrent i amb desnivell i aprofitar per veure el company Martox que està fent la Ultra Cadí.

Groc: carretera amb poc trànsit, verd: pista, cyan: caminet fàcil, vermell: corriol amb alguna dificultat (pujada forta)

Fitxa tècnica

Distància27,5km
Diferència altures1952m ascens
1936m descens
Tipus de superfícieCorriols, muntanya
Exigència tècnica / dificultatBaixa
Exigència físicaAlta
Llocs per onpassaGòsol, font Tarrers, coll de Josa, Josa de Cadí, Coll de Jovell, Vulturó, Costa Cabirolera, Cortal dels Cortils, el Collell
CaminantCorrent
Índex IBP200463
Temps5h26m

Descripció de l’itinerari

Deixem el cotxe a Gòsol i pugem cap a Font Tarrers. D’allà i després de fer un tram per carretera, enllaçem, al coll, amb el GR en direcció a Josa de Cadí. El camí va resseguint la carretera de baixada cap a Josa.

Iniciant la pujada dura, amb Josa al fons de la vall.

De Josa de Cadí enfilem en direcció al coll de Jovell. Allà comença la pujada: un quilòmetre vertical que es fa en dos quilòmetres de distància per un terreny on es fa difícil veure i seguir marques. Puja recte. Res de fer S ni Z. Recte amunt seguint un corriolet mig tapat per la vegetació, amb alguna grimpadeta i amb el terra humit i pedres soltes que no ho posen fàcil.

A la carena, després de la pujada dura.

Arribem a la part de la carena segurament més desconeguda de tota la serralada del Cadí.

Un cop dalt la carena anem resseguint-la en direcció est. Passarem primer pel Puig de les Gralleres (2613m) i finalment el Vulturó (2648m). Seguint per la carena arribarem al Pic de la Costa Cabirolera (2604m) i en baixarem pel pas del Cabirol amb més o menys habilitat per evitar caure amb la gran quantitat de pedres.

Cortals de Cortils

Ens dirigim en lleugera baixada cap a Cortals de Cortils, un petit refugi lliure en un espai bucòlic i tranquil, al costat d’una font. Allà virem cap al sud i passant pel costat de la font anem a buscar pas per la banda dreta de la Coma dels Cortils i enllaçem amb la pista que porta cap el Collell.

Des d’allí, seguint el GR en baixada fins a Gòsol, punt d’inici de la ruta.

Trams tècnics

No hi ha cap dificultat tècnica. Tan sols estar atent d’on es posen els peus.

Observacions i curiositats

En Martox
  • Els itineraris del “Comptador de Volls” sempre són “petits” però acaben sent una gran aventura.
  • En l’aventura aquell dia erem molts: el Raül, la Marta, el Manel koala, la Rosa Percentil, el Pere, el Joan Pallars, el Jordi Molist, la Pilar, el Marsi i el Pau Correcat.
  • Només sortir del cotxe es va posar a ploure i tot feia presagiar que seria un d’aquells dies innoblidables.
  • El guia de l’itinerari al coll de Josa ja s’havia confós de camí i, ara si que tots estavem segurs que el dia seria innoblidable.
  • Tot i llevar-nos molt dora per veure els corredors, els primers ja havien passat quan vam arribar. Per sort, en Martox encara no, tot i que no va tardar.
  • Li vam poder fer una bona sorpresa i el vam seguir al llarg del recorregut mentre aquest va anar per la carena.
  • En Martox, gran coneixedor de la zona, ens va anar formant, com si en una sortida d’escoltes estiguéssim, de les diferents canals que anem creuant, el camí dels Bons Homes,…
  • Carenajar el Cadí no és poca cosa. Tot i anar per la carena, hi ha desnivell a fer.
  • Al vespre, la majoria de noslatres s’havia compromés en anar a ajudar en una cursa nocturna. No hi vam faltar. I va ser una bona festa!