Pel Nord del Moianès.

Un itinerari amb encant…

La ruta que proposa el llibre “Cicloturisme per Catalunya, 50 itineraris amb bicicleta de carretera” de Carles Sans i Ravellat, s’inicia a Moià i es dirigeix cap a l’Estany, Santa Eulàlia de Riuprimer, Muntanyola i Collsuspina per arribar altre cop a Moià després de 50km i 955+. La ruta està classificada amb un Index IBP de 45 i una dificultat baixa.

Com que estic amb plan “km 0” em costa agafar el cotxe i surto des de casa. I, sobre el mapa, Moià tampoc està tan lluny. Al final però, les dades que surten fa que una sortideta es converteixi en una senyora sortida.

Perfil. Desnivell de 1720m+ des d’Artés.

Això sí, molt recomenable!!!

Fitxa tècnica

Índex IBP45103
Temps2h 30min4h24min
Tipus de superfícieCarretera Carretera
Llocs per on passaSanta Eulàlia de Riuprimer, Muntanyola, coll de la Pollosa, Collsuspina, Moià. l’Estany

Descripció itinerari

Em planteja de quedar a les 7 del matí… però ja li dic que llevar-me més aviat del que faria per anar a la feina ho veig complicat. Quedem a les 8.30 i quan arriba comprova que amb el clima de la zona sortir una hora més tard, en aquesta època, és la diferència entre passar fred i gelar-se.

Sortim direcció a Avinyó i allà ens desviem a la dreta cap a Santa Maria d’Oló. Una carretereta que va pujant de forma mantinguda fins a arribar a l’Estany.

Uns quilòmetres abans d’arribar-hi, tot just una mica més tard de passar el trencall cap a Oristà, agafem la carretera que ens porta cap a Santa Eulàlia de Riuprimer. És una carretera sense quasibé trànsit, però que val molt la pena de fer.

Va pujant fins que es corona el coll de la Gallina, coll situat sobre els característics dos túnels que hi ha a l’Eix Transversal tot anant cap a Vic.

La baixada és de les que bé valen l’esforç de la pujada. Apareixen a banda i banda cases antigues ben cuidades, masos imponents semblants a castells,… es disfruta baixant i mirant.

La Rosa sempre amb un somriure

A Santa Eulàlia de Riuprimer ens dirigim a la dreta cap a Muntanyola, un nom que ja permet imaginar-se el que ens ve; algunes rampes una mica dretes que obliguen a bufar.

La carretera sembla que carenegi direcció Collsuspina (un dia hi he de tornar per veure si sé trobar el pas fins a Collsuspina i si està esfaltat) però nosaltres baixarem, de cop. Quina baixada! (mentre baixem penso que potser un dia pot ser divertit fer-la al revès tan sols per fer aquesta pujada).

La baixada ens deiax just a l’inici del coll de la Pollosa… xino-xano… sense mirar massa el que falta i anar pedalant acaba no sent tant.

Coll de la Pullosa, a l’antiga carretera de Vic a Manresa.

Ara sí, comença la baixada. Ens aturem al restaurant La Bufa i hi fem unes coca coles. És d’una companya de feina i hi fan unes favetes… Val la pena parar-hi tan sols per elles… i pel tracte que et donen…

No es tarda en arribar a Moià, on depenent de les forçes podem seguir avall en direcció a Calders i retallar o acabar de tancar el cercle. Per fer-ho agafarem la carretera direcció de l’Estany. Ens tocarà fer una bona pujada al mig del poble de Moià i alguna altra abans no arribem a l’Estany, el punt des del que ja tan sols haurem de tirar avall. Bé, potser ens faltarà algun repetxonet… i algun fals pla…

Volta tancada. Una ruta amb molt d’encant. Altament recomanable. Ara ens queda arribar a Artés… Desfarem el camí fet al matí, paral·lels a l’Eix Transversal i tranquils de trànsit.

Trams de risc

L’itinerari no presenta risc ja que passa per carreteres poc o gens transitades per cotxes, normalment respectuosos amb els molts ciclistes que passen per la zona.

Observacions i curiositats

• Itinerari fet amb la Rosa, la dona del Titan. L’any passat vam anar a fer la Mallorca plegats i aquest any hi tornarem. Hem dit que aniríem entrenant plegats… però no ho hem fet encara. Ella ha anat fent els seus entrenaments que segueixo amb admiració i cert respecte per l’Strava. Jo no he fet res. Començo a dubtar si aquest any podrem anar junts… No tinc gens clar que la pugui seguir…