PUNK TRAIL DE SANT VICENÇ 2015

Itinerari que busca el bo i millor de la zona de Sant Vicenç de Castellet. El recollegut curt té bastanta lògica i passa per zones ben interessants i boniques, tot buscant el desnivell i els corriols macus de la zona, que ofereixen unes bones vistes de l’entorn amb Montserrat sempre present.

Mapa esquemàtic de l’itinerari curt. (en groc: carretera, verd: pista, cyan: corriol fàcil, en vermell: corriol amb certa dificultat)
Altimetria de l’itinerari curt. Desnivell de 870m+

Índex IBP5468
Temps2h45min3h 47min

Descripció de l’itinerari

Sortim del poble primer per carrers que es converteix en una pista que ens porta cap al circuit de Can Padró. Entre que no m’agrada córrer per pista i que es va rapidet perquè la gent té fred, la veritat es que el primer tram se’m fa llarg.

Arribant a les proximitats del circuït comença el corriol i la gent s’acomula una mica. Un baixa i puja pels límits del traçat i altre cop pista fins que, ara sí, agafem un corriol suau i senzill que, resseguint una mica de careneta, ens va menant cap al primer habituallament.

Ambient en el primer habituallament.

Allà podem triar quin dels dos recorreguts agafem però avui em decideixo pel curt. Seguim una carena plena de turonets fins a la casa de la Serra on girem a l’esquerre cap a buscar el Puig soler (524m), el cim més alt del terme.

Allà, per un corriol que va resseguint sempre la carena, un d’aquells que permet gaudir de vistes a banda i banda tot vigilant a on es posen els peus (avui amb una mica de neu i fang).

Arribem a Sant Pere de Vallhonesta on hi ha el segon habituallament. Una mica de pista i altre cop per corriol enfilem cap al turó de les Guineus (416m).

La baixada, dreta i amb molta pedra suelta és dels llocs que cal mirar molt bé on es posen els peus i que alguns dels que portis al darrere no facin baixar una pedra que et pot posar en risc.

Un altre habituallament on m’hi aturo una mica ja que tenen bon beure i el sol ja comença a escalfar. Se surt per corriol cap a un turó amb antenes al que pugem per un corriol paral·lel a l’autopista.

Baixada per corriol cap al poble on ens espera la butifarra que l’organització de la Punk ens ofereix com a premi.

Quan arriben els de la llarga, els primers no tarden massa, comenten que no ho ha estat tant…

Trams tècnics

• La baixada del Turó de les Guineus és dreta i amb molta pedra solta. És un d’aquells llocs que fa cert respecte que pugui baixar una pedra que tirin els de dalt. Jo la vaig fer ràpid per tal de sortir-ne quan més aviat millor.

Observacions i curiositats

• La data de la Punk és atrevida ja que és una època en que fa fred. En aquesta edició vam trobar neu en algun lloc i bastant fang en els llocs terrosos.
  • Els habituallaments que s’han porposat estaven als llocs indicats i hi havia l’ambient que s’espera en una punk.
  • La cinta verda que es va fer servir pel marcatge no era la millor ja que a vegades costava de veure, tot i que tampoc ha estat un problema i tothom ha acabat arribant a la butifarra.